Všechno, co jste ještě chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Časté otázky

Chtěli bychom kreslené oznámení, ale nemáme konkrétní nápad. Vadí to?
Nevadí. Sejdeme se spolu, probereme, co máte rádi a jsem si jistá, že to rychle vymyslíme.

Co všechno za tiskoviny budeme potřebovat?
Neexistuje žádný “to do list” toho, co na správné svatbě existuje. Pojďme projít vaši představu o svatbě a vymyslet, co by se vám mohlo hodit. Vytvořit oznámení samotné je to “nejnáročnější” v celém procesu. Bylo by tedy pak škoda motivů nevyužít do dalších tiskovin. Aby svatba ladila v jednom stylu, můžeme použít z oznámení na harmonogram, jmenovky, vítací cedulky, prostě na cokoli, co je třeba. Zatím se inspirujte zde.

Starecci_kruh
Zamilovani_kruh

Kolik to teda bude stát?
Z Honorář za vytvoření oznámení je vždy jednotný 5000 Kč. K tomu se připočítává cena tisku, která úzce souvisí s formátem oznámení a počtem kusů a cena za obálky nebo další materiály (stužky, razítka, pečetě…). Pokud chcete blíže znát celkovou kalkulaci, napište mi a dáme to dohromady. Když budu střílet úplně od boku – například 100 ks oznámení ve formátu otevíracího přáníčka velikosti A6 může stát okolo 1200 Kč a hezká obálka k tomu okolo 10 Kč/ks.

Oznámení nám dělal někdo jiný, ale potřebovali bychom teď pomoct s dalšími tiskovinami (nebo čímkoli jiným). Je to možné?
Nebojte se na mě obrátit v jakékoli fázi procesu.

Můžeme se vám ozvat i s jiným zadáním – třeba svatební dar?
Samozřejmě, budu moc ráda!

Další otázky

Začneme od prvků, které asi tušíte:
– Datum svatby.
– Místo svatby: Nejlépe celá adresa včetně PSČ. Adresu ověřte s navigací. Když zadáte adresu do mapy, mělo by být prvním výsledkem “vaše” svatební místo.
– Jména snoubenců: Osobně se přimlouvám za to, aby v oznámení alespoň na jednom místě byla jména včetně příjmení, a ne jen pouhé přezdívky nebo křestní jména.
– Další “call to action”: Dále by pozvánka měla obsahovat informaci o tom, jestli je třeba účast na svatbě nějak potvrdit. Máte například svatební web s bližšími informacemi nebo speciální emailovou adresu? Zkrátka – pokud má host po přijetí pozvánky něco udělat (potvrdit účast, kouknout na web, vyslat kouřový signál), napište to tam.

Dále velmi záleží na tom, jestli s hosty komunikujete ještě nějak jinak, než prostřednictvím oznámení. Pokud nemáte svatební web / neposíláte email s dalšími instrukcemi / nemáte tak málo svatebních hostů, že s nimi zvládnete vše probrat osobně, doporučuju se zamyslet nad dalšími podrobnostmi, které oznámení může obsahovat. Tyto detaily mohou být přímo na oznámení, nebo lze k oznámení přidat další kartička s organizačními detaily. Formát určitě vymyslíme.
– Pozvánka oběd / obřad / večerní zábavu: Pokud zvete různé hosty na různé části svatebního dne, z oznámení by mělo být velmi jednoduše jasné, na kterou část je host pozván.
– Mapa: Pokud je příjezd ke svatebnímu místu složitější, je možné vysvětlit ještě názorně nakreslenou mapkou.
– Informace o darech: Nenápadná zmínka, že by vás nejprve potěšil příspěvek na svatební cestu? Nebo naopak máte seznam darů a host si ho někde může přečíst?
– Dress code: Máte určený dress code?
– Počet osob: Pro kolik osob toto oznámení platí? Počítá se s “plus jedničkou”?.

Otázka, na kterou není žádná jednoznačná odpověď. Svatební blogy uvádí, že informaci o svatebním datu je dobré hostům zprostředkovat 6 – 10 měsíců před svatbou. Já bych to za sebe řekla takto: Jakmile se vám povedlo zamluvit datum a ověřit si svatební místo, zkontaktujte své hosty. Tomuto kroku se říká “save the date” a může mít formu obyčejného emailu anebo tištěné kartičky. (Pokud jste fajnšmekři, tato kartička se dá již vyladit ve stylu nebo barevnosti chystaného oznámení!) Vaši hosté tak budou mít dost času si datum zapamatovat a nenaplánovat si v den svatby dovolenou. Poté budeme můžeme šperkovat a ladit oznámení dle vašeho gusta, aniž byste byli ve stresu, že se termín blíží.
Samotné oznámení potom stačí zaslat někde mezi 1-3 měsíci před svatbou, přičemž záleží na tom, jestli potřebujete znát ke svatebním přípravám přesný počet hostů nebo ne.

Toto se dá vyřešit velmi elegantně a jednoduše – vytvoříme oznámení s různými texty pozvánek. Variant pozvánek může být nekonečně. V ceně za tisk se to téměř vůbec neprojeví. Já sama jsem měla na svatbu tři varianty – oznámení pro rodinu, která byla zvaná i na rodinný oběd, oznámení pro přátelé, kteří byli zvaní na obřad a poté na hostinu a oznámení “do práce”, které pouze informovalo o tom, že jsme se vzali.
Druhou variantou je stále velmi oblíbená možnost “kartiček”, tedy k samotnému oznámení přidáte kartičku s pozvánkou ke svatebnímu stolu a tuto kartičku dostanou do obálky jen někteří hosté.

Osobní schůzku si s vámi můžu dát v Praze. Ale jestli nás doba něčemu nedávno naučila, tak tomu, že se můžeme setkávat docela dobře i virtuálně. Potkejme se přes Zoom, nebo Skype, nebo jinou službu.

O nic! Jen o to, abychom na oznámení společně vytvořili něco, co je vám blízké. Všechno ostatní zařídím já – zkušební tisky, výběr obálek, komunikaci s tiskárnou, kompletaci oznámení do obálek. Na první schůzce se potkáme, abychom se vymysleli, a když se potkáváme podruhé, převezmete si hotová nachystaná oznámení.

Mám zájem

V případě zájmu mne kontaktujte přímo nebo pomocí kontaktního formuláře.

Věra Veselá

    Planeta manželství

    Věra Veselá
    nase@planetamanzelstvi.cz
    +420 605 969 093
    IČO: 03837327